Autor: Arnis Tarassu,
Avaldatud: 02.04.2013
Odomeetri näit: 300000-450000
|
km |
|
Sellel hinnangul ei ole veel ühtegi kommentaari!
Lisa oma kommentaar hinnangule!
Seda hinnangut vaadati 3484 kord(a)
|
- Üsna lollikindel mootor
- Väga suur varuosade turg
- Odav
|
|
- Vananevad kõrgsurvepumbad vajavad restaureerimist
- Halvasti hooldatud kered roostetavad kohakuti
|
Lihtsalt odav ja üsna säästlik sõiduauto. Võimalik leida ka rikkaliku lisavarustusega. Enamik 525TDS-e Eesti turul on vähese hooldusega. BMW’l on päris palju «asju», mis lähevad katki, aga pealtvaadates kõik vist töötab. Auto sõidab ka väga väga katkisena. Veermik võib koliseda aastaid, õhulugeja tuksis aastaid, EGR klapp puhastamata, simmerid lekivad õli, turbo lekib õli, konditsioneer tühi, termostaat ei tööta, kliima jamab, «millegipärast tuleb tagant musta vahest», põhjakatet pole.
Iga mittetöötav detail viib minema seda, mida BMW kunagi lõi, olgu see mugavus, luksus, vastupidavus, võimsus või kütusekulu. 525TDSi puhul on peaaegu kõik võimalik odavalt korda teha (kasutatud detail maksab pea alati alla 100€). Iga peremehe enda asi, kui palju ta korda teeb. Diagnostikaseadmega auto üle käies loeb tavaliselt vähemalt 10 püsivat probleemi, mis kõik võiksid olla korda tehtud.
Katastroofi ära hoidmiseks on kõige tähtsam viskosidur ja veepump. Kui need on töökorras, siis mootorit paugu pealt ära lõhkuda on raske. Kere on tähtis korras hoida ka alt. Põrandamati alla võib talvel sattuda palju vett. Iga suvi tuleks teha kontroll, kas kõik on põranda all korras, vajadusel kuivatada.
Ei ole soovitatav valida automaatkasti nii vanal autol. Ka nendele pööratakse vähe tähelepanu hoolduse käigus. Üks päev võib see aga rikki minna, siis vaja 200-300€ välja käia. |
Sobilik auto neile, kes vajavad lihtsalt enamvähem autot. Odavam kui direct injection diislid, kuid tihtipeale halvemini hooldatud, seetõttu vaja olla valmis väiksemateks remontideks (1-5 tundi). |
|
Parameeter |
Hinnangu autori hinne[1] |
Keskmine hinne põlvkondade kaupa[2] |
Kõikide autode keskmine hinne[3] |
|
|
Salong: |
7.5 |
6.1 |
6.8 |
Kitsavõitu |
Küll me mahume |
Avar |
Sirutame jalad välja! |
Salong |
|
|
|
|
|
Silmapaistvus: |
4.3 |
5.6 |
5.1 |
Rahulik välimus, ei torka silma |
Ilus auto |
Jalakäiad piidlevad |
Tähelepanust pole pääsu |
Silmapaistvus |
|
|
|
|
|
Ülalpidamiskulud: |
7.1 |
5.5 |
6.3 |
Kergem on tappa kui toita |
Kallis teenindus, varuosad ja kindlustus |
Mõõdukad kulud |
Odavam on ainult jalgratas |
Ülalpidamiskulud |
|
|
|
|
|
Töökindlus ja vastupidavus: |
5.7 |
6.0 |
6.7 |
Laguneb kiiresti |
Enam-vähem püsib koos |
Üllatavalt vastupidav |
Nagu kalju! |
Töökindlus ja vastupidavus |
|
|
|
|
|
Ilmastikukindlus: |
6.4 |
6.7 |
7.5 |
Kardab külma ja niiskust |
Ei kannata käredat pakast |
Erilisi probleeme pole olnud |
Läheb käima kasvõi põhjapoolusel! |
Ilmastikukindlus |
|
|
|
|
|
Maastikuomadused: |
6.8 |
3.5 |
4.8 |
Milleks, kui teed on olemas |
Lumehanged ja äärekivid ei ole takistuseks |
Ise kinni ei jää ja teised tõmban välja |
Milleks teed, sobib ka raba |
Maastikuomadused |
|
|
|
|
|
Dünaamika (ja elastsus): |
5.9 |
5.4 |
6.0 |
Tasa sõuad, kaugele jõuad |
Möödasõit pole probleem |
Lähen mööda sama käiguga |
Nagu rakett |
Dünaamika (ja elastsus) |
|
|
|
|
|
Juhitavus: |
6.0 |
6.0 |
6.2 |
Suurel kiirusel muutub ohtlikuks |
Kuhu näitad, sinna ka läheb |
Püsib teel nagu liimitud nagu rööbastel |
Sobib kasvõi võidusõidurajale |
Juhitavus |
|
|
|
|
|
Pagasiruum: |
6.0 |
5.0 |
7.1 |
Miinimaalselt pagasit |
Sobib poodides käimiseks |
Kogu mu varandus on kaasas |
Kogu perega julgelt puhkusele |
Pagasiruum |
|
|
|
|
|
Kliimaseade: |
5.8 |
6.0 |
6.4 |
Suvel palav, talvel külm |
Kütab hästi |
Mugav iga ilmaga |
Sobiv temperatuur igale reisijale |
Kliimaseade |
|
|
|
|
|
Müratase: |
6.7 |
6.4 |
6.1 |
Mürarikas |
Kuuled rohkem kui vaja |
Kuuled seda, mida vaja |
Vaikus |
Müratase |
|
|
|
|
|
Vandaali- ja vargusekindlus: |
7.8 |
5.0 |
7.0 |
Pätid lendavad kui kärbsed peale |
Järelvalveta jätta ei saa |
Varastele huvi ei paku |
Kas selline probleem on üldse olemas? |
Vandaali- ja vargusekindlus |
|
|
|
|
|
|
|
|